Dla restauratorów

W surowym, pełnym konkurencji środowisku naszych czasów, jakikolwiek biznes zapewniający sukces musi skupiać się więcej niż na jednym obiekcie. W szczególności firmy działające w branży żywieniowej muszą wejść w wiele tematów, z których higiena jest najważniejszym.
Każda firma chciałaby mieć dobrą reputację, więc stara się osiągnąć ten cel. Na dzień dzisiejszy zdobycie nowych klientów wiąże się z dużo wyższymi kosztami niż utrzymanie dotychczasowych, w związku z tym sektor żywnościowy powinien się szczególnie wyróżniać. Firmy muszą zapewnić nie tylko smak i jakość oferowanych produktów, ale również, co jest najważniejsze, wysokie standardy higieny.
Bez wątpienia wszystkie firmy troszczą się o zdrowie swoich klientów. Jednakże, pomimo okazania dobrych chęci, w większości przypadków pomija się istotne elementy higieny. Brak dbałości o detale może spowodować ogromne straty, gdyż niezwykle mało prawdopodobne jest, że klient, który ma wątpliwości dotyczące higieny, skorzysta jeszcze raz z usług firmy.
Wysoki poziom higieny, w przypadku firm z branży żywnościowej, przynosi często efekt obniżające koszty. Przykładowo, firmy mogą koncentrować się bardziej na podnoszeniu poziomu higieny, a w związku z tym wzroście reputacji w oczach klientów, niż na reklamie. Skutki marketingu wirusowego bywają bardziej zadowalające niż w przypadku tradycyjnej reklamy.
Higiena ma pierwszoplanowe znaczenie we wszystkich sektorach przemysłu żywnościowego, a pogwałcenie regulacji HACCP, czy rezultaty zatrucia mogą spowodować zniszczenie reputacji przedsiębiorcy. W takiej sytuacji firmy zaczynają tracić klientów, a w konsekwencji mogą stanąć w obliczu bankructwa. Przedsiębiorcy, który wcielają standardy higieny wśród swoich pracowników mogą zminimalizować takie ryzyko.
Przemysł żywności bezpośrednio wpływa na ludzkie zdrowie. W uwadze na to, każda restauracja musi najpierw wprowadzić akceptowalne standardy higieny zanim zainwestuje jakiekolwiek pieniądze w serwowanie pysznych posiłków, posiadanie czarującego personelu czy wspaniałego wystroju. Taka droga prowadzenia interesu pozwoli chronić dotychczasowych klientów oraz poprawiać swoją reputację, bez ponoszenia zbędnych kosztów.
Diversey razem ze swoim partnerem Higma Service prowadzi na terenie Opola i o zasięgu wojewódzkim, projekt Biała Lilia. Wraz z Białą Lilią higiena wkracza w progi restauracji. Instytucje, które otrzymają więcej niż 80 punktów nadawanych przez niezależnych audytorów zostaną uhonorowane certyfikatem Białej Lilii i oznakowane logiem Kampanii. Natomiast restauracje niespełniające tego wymogu dostaną szczegółowe raporty pozwalające na poprawę standardów higieny.
Kampania Społeczna Biała Lilia nie wprowadza absolutnie systemu kar, istnienie projektu ma na celu poprawę standardów higieny w naszym państwie. Biała Lilia, która pracuje również na korzyść przedsiębiorców, zapewnia minimalizację strat finansowych i stara się to zapewnić tak samo, jak bezpieczeństwo konsumentów.